Gratis online yogalessen voor mantelzorgers

9 maart 2021

Voor veel mantelzorgers was het afgelopen jaar extra zwaar. Weinig tijd voor ontspanning en de mogelijkheid om bij te tanken. Daarom bieden Yoga Puur en Sigma mantelzorgers uit de gemeente Nijkerk twee kosteloze online yogalessen aan.

Je kunt bij één les of beide lessen aansluiten. Man of vrouw, jong of oud, gezond of wat meer beperkt, yoga is voor iedereen toegankelijk. Je hoeft niet soepel te zijn om hieraan mee te doen.

Wat heb je nodig?

• Een yoga of fitness mat. Heb je die niet een stugge ondergrond zoals een vloerkleed kan ook prima.
  • Een dekentje (voor de eindontspanning)
  • Een kussen (of twee)
  • Kleding waarin je makkelijk kan bewegen en mee op de grond kan zitten. (Eventueel kan je ook een aantal oefeningen op een stoel doen.)
  • Een fijne plek waar je tijdens de les zo min mogelijk gestoord wordt.
  • Mocht je deze hebben dan is een extern boxje (bijvoorbeeld JBL) vaak aan te raden voor het geluid.

De les op woensdag 17 maart om 9.00 uur is te volgen via de zoomlink: https://us02web.zoom.us/j/87988041419

en op woensdag 24 maart om 20.15 uur is de les te volgens via de volgende zoomlink: https://us02web.zoom.us/j/88173559236

Wil je meer informatie over deze activiteit? Neem dan contact op met onze mantelzorgconsulent Alie Hooijer.

Instructies gebruik Zoom, je hoeft hoeft hier geen account voor aan te maken.

Ben je nog niet bekend met Zoom, test dan graag eerst je verbinding uit op www.zoom.us/test.
1. via tablet of smartphone
Wil je verbinding maken via tablet of smartphone dan kan dat via de webversie of de gratis Zoom app nodig. Als je op de testlink klikt, dan wordt automatisch gevraagd om deze app te downloaden in de Appstore of Playstore.
2. via laptop of vaste computer
Bij een laptop of vaste computer volstaat klikken op de testlink om verbinding te maken. Er is geen app of programma nodig. Als je op de tekstlink klikt, dan wordt automatisch gevraagd om de ‘webversie app’ te openen: accepteer om zoom.us.app te openen.

Volg nu de gevraagde stappen, dan kun je testen of je geluid en beeld goed werkt.

Hoe ga je online tijdens de les?

• Je klikt op de zoomlink om verbinding te maken. Op je tablet of smartphone wordt dan de Zoom app geopend. Via je laptop of vaste computer opent weer de zoom.us.app. Je moet even wachten totdat ik je toestemming geef om deel te nemen (“waiting for the host to start this meeting”). Je hoeft dus niet in te loggen (“sign in”).
  • Zorg dat je apparaat voldoende opgeladen is! Je mag je eigen camera uitzetten, dan zien de andere deelnemers jou niet. In het begin en het eind zal Kirsten (de yoga docent) het geluid van alle deelnemers aanzetten, maar tijdens de les zet zij het geluid van de deelnemers uit. Je kunt Kirsten zien en horen en zo de les meedoen. De link is 10 minuten voor de les te gebruiken, zodat iedereen op tijd klaar is en de les kan beginnen.
  • Je kan op Kirsten haar beeld klikken en recht boven deze vastpinnen zodat het beeld niet verspringt naar andere deelnemers.

Vragen of hulp nodig?
Heb je vragen over bovenstaande of het gebruik van Zoom? Stel ze gerust via het volgende e-mailadres: info@yogapuurnijkerk.nl.