Welzijn op Recept

Welzijn op Recept

“De huisarts verwees mij naar Welzijn op Recept, omdat ik weinig sociale contacten heb.
De welzijnscoach stelde me voor aan iemand, met wie ik binnenkort een workshop ga volgen.
Zo ontmoet ik weer nieuwe mensen”.

Wat is Welzijn op Recept?

Merkt u dat u vaak futloos of moe bent? Misschien heeft u lichamelijke pijn? Mogelijk gaat u hiervoor naar de huisarts en die kan geen oorzaak vaststellen? Of er is geen medische behandeling nodig. Soms is iets anders nodig om tot een verbetering te komen.
Welzijnsactiviteiten
Het kan zijn dat u zich weer beter gaat voelen als u iets onderneemt. Mogelijk helpt het u om vrijwilligerswerk te gaan doen, meer te bewegen of andere mensen te ontmoeten?

De welzijnscoach, Annemieke, helpt u daarbij op weg. U bekijkt samen met haar waar u blij van wordt. Waar krijgt u straks weer energie van?

Bekijk het informatiefilmpje over Welzijn op Recept:

De folder kunt u hier downloaden:

Folder_WoR

Hoe komt u bij Welzijn op Recept?

“Na het verlies van mijn man voelde ik mij alleen en somber. Ik was niet in staat iets te ondernemen. De huisarts gaf mij een Recept voor Welzijn. Na een aantal fijne gesprekken vonden we vrijwilligerswerk voor mij. Ik voel me weer nuttig en kom weer in contact met anderen”.

De huisartsen of praktijkondersteuners in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken kunnen u een welzijnsrecept geven. Dat doen ze als u klachten heeft, waarbij een medische oplossing niet voldoende is. Ze verwijzen u naar de welzijnscoach bij Sigma. Vraag er naar bij uw huisarts of bij de praktijkondersteuner (POH).

U kunt ook zonder verwijzing contact opnemen met de welzijnscoach Annemieke Gerrits. Bel gerust 033-2474830 of stuur een mail naar welzijnoprecept@sigma-nijkerk.nl.

De welzijnscoach stelt zich voor

Wat vinden anderen van Welzijn op Recept?

Door te klikken op onderstaande foto’s komt u op verhalen van inwoners. Mensen die gebruik maken van Welzijn op Recept. Misschien herkent u er iets in? Of niet en heeft u een heel andere wens. Bespreek het gerust met de Welzijnscoach.

WoR_bewegen_tile WoR_positief_tileWoR_hoofdpijn_tile WoR_energy_tile

De verhalen zijn enkele voorbeelden. Ieder mens heeft zijn/haar eigen verhaal.

Wanneer kunt u terecht bij Sigma?

U kunt bij alle diensten van Sigma zonder verwijzing terecht, bijvoorbeeld wanneer:

• U vrijwilligerswerk wilt doen maar u weet niet wat.
  • U op zoek bent naar iemand om samen iets mee te ondernemen of samen te eten.
  • Er zorgen zijn over financiën. Of wanneer de administratie of belastingaangifte niet (meer) zelfstandig lukt.
  • U lange tijd voor iemand anders zorgt. U geeft mantelzorg en wil daar graag met iemand over praten. Of u heeft vragen over (vervangende) zorg, financiën of over wonen.

De hulp en ondersteuning vanuit Sigma is kosteloos voor inwoners. Neem contact op via telefoonnummer 033-2474830, stuur een mail naar info@sigma-nijkerk.nl of vul de contactformulier in aan de rechterkant van deze pagina.

Bekijk alle bestuursleden

Medewerkers