Informatie voor beroepskrachten

Vermoedens van eenzaamheid

Je werkt binnen de gemeente Nijkerk en hebt contact met inwoners. Dan zul je vast mensen tegenkomen die aangeven zich eenzaam te voelen of waarvan je vermoedt dat ze deze gevoelens ervaren. Hoe eerder je gevoelens van eenzaamheid signaleert, hoe beter. Klik hier voor meer informatie.

Het is niet altijd makkelijk om gevoelens van eenzaamheid met iemand te bespreken. Toch is het goed om dit te doen. Movisie heeft een hand-out ontwikkeld die als leidraad kan dienen voor een gesprek. Deze is hier te downloaden.

Op de website van Movisie vind je veel meer informatie over het onderwerp. Neem een kijkje in het dossier.

In het overzicht ‘Eenzaamheid, wie doet wat’ vind je een overzicht van organisaties uit de gemeente Nijkerk, die wat voor inwoners met gevoelens van eenzaamheid kunnen betekenen: Eenzaamheid, wie doet wat

Heb je hulp nodig bij het bespreekbaar maken van eenzaamheid of wil je meer informatie over het ondersteunen van iemand die aangeeft eenzaam te zijn? Neem dan contact op met Sigma.

Lespakket ‘eenzaamheid’

Wil je als leerkracht of docent het thema eenzaamheid in je klas onder de aandacht brengen? Klik dan op de volgende link om het lespakket kosteloos te downloaden: Lespakket eenzaamheid