Dementievriendelijk Hoevelaken

Dementievriendelijk Hoevelaken

Woensdag 21 september 2016, op Wereld Alzheimer Dag, was de startbijeenkomst van Dementievriendelijk Hoevelaken. Op die dag hebben we in Hoevelaken met 70 deelnemers een beweging in gang gezet waarin we willen toewerken naar meer aandacht voor en kennis van dementie. Daarnaast willen we met elkaar stil staan bij de zorg en begeleiding voor mensen met dementie en hun mantelzorgers. Past het aanbod van zorg en ondersteuning bij de wensen die zij hebben? Luisteren we voldoende naar wat er nodig is om mee te kunnen blijven doen en zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen?

Wat is daarvoor nodig? Wat kan de buurt betekenen? Wat kunnen winkeliers betekenen? Wat kan het koor of de sportvereniging doen om mensen met dementie zolang mogelijk als lid in hun midden te laten mee doen? Wat betekent dat voor de kerk? Wat betekent dat voor de biljartvereniging? Bewustwording en kennis van dementie is belangrijk om het te kunnen herkennen en er beter mee om te kunnen gaan.

Hebt u belangstelling voor het project, wilt u meer weten van de ziekte dementie of wilt u de nieuwsbrief ontvangen ( digitaal of op papier) dan kunt u contact opnemen met Sigma.

Dementievriendelijk Hoevelaken is een samenwerkingsproject van de gemeente Nijkerk, organisaties in zorg en welzijn, Sociaal Beraad Hoevelaken, de huisartsenpraktijken en Alzheimer Nederland.

Eindrapportage:
Ondertussen heeft op 21 september 2017 de eindbijeenkomst van het project plaatsgevonden. Met onder andere als resultaat de zorgkaart en het filmpje welke u hieronder kunt bekijken. De eindrapportage van het project vindt u hier: Eindrapportage Dementievriendelijk Hoevelaken

Nieuwsbrieven Dementievriendelijk Hoevelaken:
Nieuwsbrief nummer 1