Eenzaamheid

Algemene informatie

Eenzaamheid komt overal in Nederland voor. Het maakt niet uit hoe oud iemand is, je kunt je op iedere leeftijd eenzaam voelen. Hoe eerder er iets met gevoelens van eenzaamheid wordt gedaan, hoe beter.

Er zijn verschillende oorzaken, waardoor iemand gevoelens van eenzaamheid kan hebben.
Denk bijvoorbeeld aan een scheiding of overlijden of verhuizen van een dierbare. Ook zijn er mensen die aansluiting met anderen of een diepe connectie missen.

Er is vaak iets aan gevoelens van eenzaamheid te doen. Binnen de gemeente Nijkerk zijn er mensen die iemand op weg kunnen helpen. Hopelijk biedt deze pagina een eerste stap om eenzaamheid beter te begrijpen, te weten waar je terecht kunt voor hulp of om je in te zetten voor een ander.

Onder de volgende koppen vind je de informatie die jij nodig hebt:

Hier vind je informatie wanneer je jonger ben dan 18 en je eenzaam voelt. Er wordt uitgelegd wat eenzaamheid is, welke stappen je zelf kunt zetten en bij wie je terecht kunt voor hulp.

Hier vind je informatie over wanneer je ouder bent dan 18 en je eenzaam voelt. Er wordt uitgelegd wat eenzaamheid is, welke stappen je zelf kunt zetten en bij wie je terecht kunt voor hulp.

Wil je graag iemand anders helpen en wil je weten hoe je dit kunt doen? Lees dan de informatie bij “Help een ander”.

Werk je binnen de gemeente Nijkerk en wil je graag meer informatie over eenzaamheid, hoe je iemand kunt ondersteunen en welke mogelijkheden er voor iemand zijn? Lees dan verder onder de kop “Informatie beroepskrachten”.

flyer aandacht voor eenzaamheid_03-2         flyer aandacht voor eenzaamheid_03-1