Een fijne plek tijdens de feestdagen

8 december 2023

Al een aantal jaren slaan de UVV, Bibliotheek en Sigma de handen ineen om een gezellige activiteit te organiseren op Tweede Kerstdag. Marjan Eeltink, Eric Pijnenburg en Marloes van Kruijl zijn hierin de drijvende krachten.

“Met kerst wordt er helaas niets tot weinig voor inwoners georganiseerd, terwijl er wel een behoefte is om bij elkaar te komen” vertelt Marloes van Kruijl. Eric Pijnenburg vult aan “We willen iedereen een plek bieden om naartoe te kunnen gaan, ook tijdens de feestdagen”.

“Er wordt wel vaak een drempel ervaren om te komen. Dat begrijpen we heel goed. De vrijwilligers die aanwezig zijn zorgen ervoor dat mensen zich op hun gemak voelen en maken een praatje met iedereen. Samen maken we er mooie ochtend van” geeft Marjan Eeltink aan.

Op de Frieswijkstraat 97 te Nijkerk staat er een Kerstbingo met koffie/thee en zoetigheden op het programma van 11.00 uur (inloop vanaf 10.30 uur) tot 12.30 uur. Dit jaar wordt alles kosteloos aangeboden, zodat iedereen mee kan doen.

De Kerstbingo is ook toegankelijk voor alle leeftijden. “Of je nu jong bent, volwassenen of senior, we hebben allemaal behoefte aan wat leuks met kerst toch? Kom gerust alleen of met iemand samen. Wanneer je niet mee wilt doen met de bingo, is dat ook prima. We zijn er voor iedereen die die ochtend behoefte heeft aan contact” zegt Marloes.

Je kunt je voor 21 december aanmelden via reserveren@sigma-nijkerk.nl of door te bellen naar 033-2474830. Wanneer vervoer een probleem is, kun je dan bij de aanmelding doorgeven. Samen wordt er gekeken naar een oplossing.