Thema avond vrijwilligers: Signalen? Signaleren!!!

6 januari 2016

Tijdens deze interactieve thema avond gaat Yvonne Ruigrok van Indigo in op de vraag wat u als vrijwilliger kunt doen als u tijdens uw vrijwilligerswerk situaties signaleert, die zorgelijk kunnen zijn. Er wordt deze avond vooral gewerkt aan de hand van voorbeelden en praktijk situaties.

Waarnemen of Signaleren?
Waarnemen is eigenlijk niets anders dan heel goed opletten. Zonder dat je erbij nadenkt.
Bij signaleren trekt iets je aandacht en geeft je een gevoel van onrust. Je bent bezorgd en denkt: ‘Ik moet iets doen’. Maar wat doe je dan en wat kun je doen?

‘Ik wil geen bemoeial zijn!’
In iedere straat kunnen mensen wonen die moeite hebben om zichzelf en hun huis goed te verzorgen. Die misschien eenzaam zijn of depressief of……Vaak signaleren vrijwilligers, buren, kennissen of naasten dat het niet goed gaat met iemand, maar weten niet goed hoe ze dit ter sprake kunnen brengen en of het wel aan hen is om erover te beginnen. Want: ‘Ik wil geen bemoeial zijn’.
Ben je een ‘bemoeial’ een ‘klokkenluider’ of een ‘goede buur of goede vrijwilliger’?
Op deze avond gaan we samen onder deskundige begeleiding op zoek naar de antwoorden!

Locatie                                                                    Datum en tijd
Bibliotheek Nijkerk                                              Maandagavond 25 januari 2016
Frieswijkstraat 99                                                 Inloop vanaf 19.15 uur
3861 BK Nijkerk                                                    Programma: 19.30 – 21.30 uur
Aanmelden
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door uiterlijk 18 januari een e-mail te sturen naar info@sigma-nijkerk.nl of te bellen met 033-2474830. Heeft u vragen over deze avond, dan kunt u contact opnemen met Wendy van Wee.