Thema avond ‘De vrijwilligersverzekering’

13 mei 2015

Op donderdagavond 4 juni organiseert Sigma weer een thema avond voor vrijwilligers(organisaties). Dit keer in samenwerking met Welzijn Barneveld. Het thema van deze avond is: “De vrijwilligersverzekering, wat heb ik daar aan?”

Regelmatig krijgen Sigma Nijkerk en Welzijn Barneveld vragen over de vrijwilligersverzekering: Wat houdt de vrijwilligersverzekering in? Wat wordt gedekt door de vrijwilligersverzekering? Moeten organisaties zich aanmelden voor de verzekering? Werknemers zijn vaak automatisch via de werkgever verzekerd voor eventuele schade bij het uitvoeren van hun werk. Voor vrijwilligers is het ook belangrijk dat er bij schade een beroep kan worden gedaan op een goede verzekering. Op die manier hoeft de vrijwilliger niet zelf op te draaien voor ontstane schade.

De gemeenten Nijkerk en Barneveld hebben via VNG Verzekeringen zowel een basis- als plusverzekering voor vrijwilligers uit hun gemeente afgesloten. Wat dit inhoudt, wordt nader toegelicht op onze thema avond. Er is ook ruimte om uw vragen te stellen aan een medewerker van VNG, gemeente Nijkerk of gemeente Barneveld.

Bent u op zoek naar informatie over verzekeringen voor het vrijwilligerswerk? Meld u aan voor deze thema avond.

Locatie                                                                        Datum en tijd
Bibliotheek Nijkerk                                             Donderdag 4 juni 2015
Frieswijkstraat 99                                                Inloop vanaf 19.00 uur
3861 BK  Nijkerk                                                  Programma: 19.30 – 21.30 uur

Aanmelden
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door uiterlijk tot 28 mei een e-mail te sturen naar info@sigma-nijkerk.nl of te bellen met 033-2474830. Heeft u vragen over deze avond, dan kunt u contact opnemen met Anne José Schimmel.