Informatiegids voor seniorengids gemeente Nijkerk nu beschikbaar

14 juli 2015

Woensdag 8 juli is aan wethouder Marly Klein de nieuwe informatiegids voor senioren in de gemeente Nijkerk De Wegwijzer uitgereikt. De gemeente Nijkerk heeft in 2014 de opdracht tot een nieuwe Wegwijzer neergelegd bij de welzijnsinstelling Sigma, zodat senioren goed toegerust zijn met informatie om beter de weg te vinden. De oude Wegwijzer uit 2009 was dringend aan vervanging toe. Veel organisaties stonden daarin niet vermeld of met oude adressen. In samenwerking met de gemeente, de Protestants Christelijke Ouderenbond en de werkgroep Alzheimer Café Nijkerk is de wegwijzer tot stand gekomen.

3369133_  Foto: Arjen Gerritsma, Graphic Sound

In De Wegwijzer vindt men naast algemene ook specifieke informatie en adressen met betrekking tot allerlei leefgebieden. U kunt hierbij denken aan informatie over bijvoorbeeld wonen, financiën, zorg, ontmoeting en vrije tijd. Vanaf 1 januari 2015 is veel veranderd in zorg, welzijn en regelgeving. In de Wegwijzer 2015 zijn alle veranderingen die voor senioren van belang zijn beschreven. Deze informatie is niet alleen interessant voor senioren, maar zeker ook voor andere geïnteresseerden zoals mensen uit hun omgeving, vrijwilligers en professionals in het werkveld.

De eerste reacties op De Wegwijzer zijn zeer positief. Senioren geven aan dat het overzichtelijk is, goed leesbaar, prettig ingedeeld en zeer informatief. Naast de Wegwijzer is er ook behoefte aan meer uitgebreide informatie voor specifieke doelgroepen of leefgebieden. Zo wordt momenteel aan een dementiewijzer voor de gemeente Nijkerk gewerkt. Begin 2016 zal De Wegwijzer weer aangepast worden op mogelijke veranderingen die dan weer plaats vinden.

De informatiegids is digitaal en/of op papier verkrijgbaar. De digitale versie kunt u hier vinden op onze website. Een papieren versie is op te halen tijdens onze openingstijden op het kantoor op de Oosterstraat 7 in Nijkerk of bij de Kopperhof aan de Sportweg 25 in Hoevelaken. Is het voor u niet mogelijk om langs te komen dan kunt u een exemplaar aanvragen via telefoonnummer 033-2474830 of per mail: info@sigma-nijkerk.nl.