Even voorstellen: collega Marjan van den Bos

25 april 2019

Dag! Mijn naam is Marjan van den Bos en ik ben sinds september aan het werk bij Sigma als consulent ouderen. Ooit gestart als pedagoog en maatschappelijk werker ben ik via allerlei “omzwervingen” In Nijkerk beland. Terug in het welzijnswerk en terug naar het werken met senioren en vrijwilligers zoals ik al eerder deed.

Ik heb de afgelopen jaren veel verschillende functies gehad en heel diverse ervaring opgedaan. Als broekie ben ik begonnen in de jeugdzorg en het maatschappelijk werk. Na een paar jaar werken heb ik de koffers gepakt en ben ik vertrokken richting Azie en Afrika. Hier ben ik voor verschillende “goede doelen” een aantal jaar met heel veel plezier aan het werk geweest. Terug in Nederland weer aan de slag in sociaal werk en gewerkt in verschillende projecten voor mensen met een beperking, senioren, mantelzorgers en vrijwilligers.

Daarnaast “ingestroomd” in een gezin met 3 opgroeiende kinderen en er dus een hele andere baan bij gekregen! Na als gezin ongeveer 10 jaar in Veenendaal te hebben gewoond zijn we nu weer met z’n tweetjes. Inmiddels zijn we verhuisd naar een appartementje in Lunteren wat ons prima bevalt. In mijn vrije tijd vind ik het lekker om een rondje te rennen door het Lunterse bos of een stuk te fietsen. De liefde voor reizen is nog altijd aanwezig en samen trekken we er met regelmaat op uit. Daarnaast besteed ik een deel van mijn vrije tijd aan het verder ontwikkelen van mijn teken vaardigheden. Ik heb met veel plezier een cursus gevolgd om te leren visualiseren; het “verbeelden” en “vertalen” van tekst met een plaatje. Momenteel teken ik zo nu en dan in opdracht voor iemand of zet het in binnen mijn eigen werk en dit is iets wat ik graag verder wil ontwikkelen.

P1140654

Inmiddels ben ik een maand of 7 in Nijkerk aan het werk en begin ik de weg steeds beter te leren kennen. Dan heb ik het niet alleen letterlijk over “de route” maar ook over de partnerorganisaties en dwarsverbanden die er zijn op het gebied van senioren. Ik vind het bijzonder om kennis te maken met zoveel verschillende partners die actief zijn met en voor senioren en hen een warm hart toedragen. Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid vrijwilligers en het diverse aanbod wat er is aan diensten, activiteiten en ondersteuning. Ik zie ernaar uit om de samenwerking voor senioren rond belangrijke thema’s verder vorm te geven en aanbod zo goed mogelijk op elkaar te laten aansluiten. Ik ben op dinsdag, donderdag en vrijdag in Nijkerk te vinden dus misschien; tot ziens!

Een hartelijke groet,
Marjan