Consulent Formulierenhulp m/v 16-24 uur

Consulent Formulierenhulp

m/v, 16 – 24 uur per week
ter versterking van het team

Wie zijn wij?

Sigma is de lokale welzijnsorganisatie in de gemeente Nijkerk. Sigma organiseert algemeen toegankelijke activiteiten en biedt dienstverlening op diverse vlakken. Inwoners kunnen bij Sigma terecht voor onder meer: informatie, advies en ondersteuning, bemiddeling naar passend vrijwilligerswerk, mantelzorgondersteuning, welzijnsactiviteiten, formulierenhulp, en ouderenadvies.

Voor alle inwoners van de gemeente Nijkerk bestaat de mogelijkheid om hulp te krijgen bij het invullen van formulieren en aanvragen van diverse regelingen en toeslagen. In samenwerking met deskundig getrainde vrijwilligers, onder begeleiding van een professional van Sigma, wordt gekeken of  er financiële regelingen mogelijk zijn. Daarnaast kan er uitleg gegeven worden over brieven, regelingen of het sociale stelstel. Complexere vragen worden in individueel contact door de consulenten zelf opgepakt.

Je bent van betekenis door:

• Inwoners te helpen met complexe hulpvragen
  • Mede ondersteunen van de spreekuren Formulierenhulp
  • Daar waar nodig, de vrijwilligers van Formulierenhulp te begeleiden en coachen
  • Op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen en veranderingen in het werkveld
  • Een actieve deelname in het team

Wie zoeken wij?

• Je hebt een relevante opleiding afgerond op HBO-niveau, bij voorkeur Sociaal-Juridische Dienstverlening, MWD of rechten
  • Je hebt aantoonbaar relevante werk- en/of stage-ervaring
  • Je beschikt over actuele kennis en brede interesse ten aanzien van wet- en regelgeving, inkomensvraagstukken en sociale voorzieningen
  • Je hebt een goede kennis van de (lokale) sociale kaart
  • Je kan motiveren en coachen daar waar nodig
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Je werkt procesmatig, bent ondernemend, oplossingsgericht en activerend in het zoeken naar oplossingen en werkvormen
  • Je bent in staat om goede samenwerkingsrelaties met vrijwilligers en instanties op te bouwen en te onderhouden
  • Je bent stressbestendig en kan grenzen aangeven
  • Je bent flexibel inzetbaar en hebt goede administratieve vaardigheden

Ons aanbod:

Je komt in dienst van een team met enthousiaste, deskundige collega’s en een gemotiveerde vrijwilligersgroep. De functie is ingedeeld in schaal 8 van de CAO Welzijn. Het dienstverband is voor

16 à 24 uur per week, op basis van een contract voor bepaalde tijd.

Interesse:

Voor aanvullende informatie kun je contact opnemen met Wendy van Wee of Karin Duijst op telefoonnummer 033-2474830 (op werkdagen van 09.00 – 13.00 uur).

Motivatie en CV kun je tot uiterlijk 27 juni sturen naar sollicitatie@sigma-nijkerk.nl

';