Direct naar content

Wie zijn wij

Sigma bestaat uit een enthousiast team van 14 beroepskrachten en een grote groep gedreven vrijwilligers, onder de supervisie van de directeur en 4 toegewijde toezichthoudende bestuursleden. Wij zijn trots op ons diverse en gepassioneerde team. Wij geloven in de kracht van de inwoners die zich inzetten voor voor zichzelf, elkaar en de samenleving. Iedereen is van belang, maar niet iedereen beschikt over dezelfde kwaliteiten en mogelijkheden.

Als welzijnsstichting wil Sigma de schakel zijn om mensen en partijen samen te brengen die elkaar niet als vanzelf weten te vinden. We zetten ons ervoor in dat iedereen mee kan doen, samen met inwoners, vrijwilligers en organisaties in het lokale netwerk. Wij zijn actief in alle kernen Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken.

Hoe kan ik je helpen?

Missie

Sigma is dé welzijnsorganisatie voor alle inwoners van de gemeente Nijkerk. We dragen bij aan de versterking van het welzijn en ondersteunen inwoners bij het ontwikkelen of behouden van (zo veel mogelijk) zelfredzaamheid, oftewel:

1. Sigma helpt iedereen verder door onafhankelijke en deskundige inzet en advies
  2. Sigma gaat in haar dienstverlening uit van de wens en het vermogen van elke inwoner om zo lang mogelijk zelfredzaam te blijven en zin in het leven te ervaren
  3. Sigma is de verbindende schakel tussen inwoners, (maatschappelijke) organisaties en (gezondheids)zorg en tussen netwerkpartners onderling

Visie

We geloven in de kracht van inwoners die zich inzetten voor zichzelf, elkaar en de samenleving. Iedereen is van belang, maar niet iedereen beschikt over dezelfde kwaliteiten en mogelijkheden.

Mensen ervaren zin in het leven door van betekenis te kunnen zijn. Dit bevordert het gevoel van welzijn, geluk en gezondheid. Sigma als welzijnsstichting wil de schakel zijn om mensen en partijen samen te brengen, die elkaar niet als vanzelf weten te vinden.

We zetten ons ervoor in dat iedereen mee kan doen. We doen dat samen met inwoners, vrijwilligers en organisaties in het lokale netwerk.

Medewerkers

Marleen Pekelaer

Algemeen bestuurslid

Beleid

Sigma heeft een betrokken bestuur. Beleid-, financiën en werkgeverszaken worden door het bestuur vastgesteld. De dagelijkse leiding van de organisatie is gedelegeerd en wordt uitgevoerd door de directeur. Het bestuur bestaat uit 4 personen vanuit verschillende (beroeps)achtergronden en woonachtig in verschillende kernen binnen de gemeente.

ANBI

Sigma staat geregistreerd als ANBI. Dat betekent dat de organisatie giften mag ontvangen van derden. Vanaf 1 januari 2014 dient elke organisatie met een ANBI status aan een aantal voorwaarden te voldoen. Sigma voldoet aan deze voorwaarden en stelt alle informatie beschikbaar via het collectieve ANBI-webportaal. Dit alles wordt jaarlijks gecontroleerd door de belastingdienst.