Direct naar content

Kan ik je helpen?

Hetty de Jongh | Consulent Vrijwilligerswerk+

Maatschappelijk stage

Een mooi initiatief waar het Corlaer College, Aeres Nijkerk en Accent Nijkerk aan meewerken. Jong geleerd is oud gedaan!

Het doel van maatschappelijke stage is dat alle jongeren in Nijkerk tijdens hun schooltijd kennis maken met vrijwilligerswerk en een onbetaalde bijdrage leveren aan de samenleving. Tijdens de maatschappelijke stage leren jongeren (vrijwilligers) organisaties kennen en worden ze uitgedaagd om zich vrijwillig in te zetten voor hun eigen leefomgeving of die van anderen.

Het succes van de maatschappelijke stage is afhankelijk van het enthousiasme van de leerlingen, van de inzet van de school en van de bereidheid van vrijwilligersorganisaties om maatschappelijke stageplekken te bieden. In gemeente Nijkerk kan gebruik gemaakt worden van Masplein, de digitale vacaturebank voor maatschappelijke stages. Ga direct naar MaSplein: klik hier

Wie in maatschappelijke stage investeert, investeert in de vrijwilliger van de toekomst!