Seniorenvoorlichters gezocht!

Vacature overzicht » Seniorenvoorlichters gezocht!
Geplaatst door Sigma Nijkerk
Plaats Sigma Nijkerk
Vacature type Organisatie
Categorie Contact en begeleiding
Informatie en advies
Seniorenwerk
Type vrijwilliger Jongeren
Volwassenen

Sigma zoekt nieuwe (vrijwillige) seniorenvoorlichters!

Heb jij een hart voor senioren en kun je een luisterend oor bieden? Dan is Sigma op zoek naar jou. Sigma biedt inwoners van 75 jaar en ouder een preventief huisbezoek aan. Deze worden verzorgd door (vrijwillig) seniorenvoorlichters. Het doel van deze huisbezoeken is het geven van informatie en voorlichting over wonen, zorg, welzijn en financiën.

Je wordt door Sigma ingewerkt en loopt eerst mee met een ervaren seniorenvoorlichter. Regelmatig komen de voorlichters bij elkaar in bijeenkomsten om ervaringen uit te wisselen. Ook kun je aan informatieve workshops deelnemen waarin je kennis opdoet over verschillende onderwerpen en op de hoogte wordt gehouden van de voorzieningen in de gemeente.

Dit zijn je werkzaamheden:

• Telefonisch contact leggen met de inwoner om een afspraak te maken voor het huisbezoek
  • Bij de inwoner langs gaan en aan de hand van een vragenlijst de verschillende onderwerpen bespreken
  • Luisteren naar de inwoner en diens verhaal
  • Bij een vervolgvraag of “niet pluis gevoel” deze doorgeven aan de senioren consulent van Sigma
  • Minimaal 4 bezoeken per maand kunnen afleggen

Wat krijg je er voor terug?

• Een gezellig team seniorenvoorlichters die je geregeld ontmoet tijdens bijeenkomsten en workshops
  • Begeleiding en terugval op de senioren consulent
  • Interessante workshops
  • Kerstattentie

Lijkt deze leuke vrijwilligersfunctie jou wat? Reageer dan op deze vacature.

Alleen geregistreerde leden kunnen reageren op vacatures.
Op zoek naar vrijwilligerswerk? Neemt u gerust eens een kijkje op onze vacaturebank. Hierop vindt u tal van vacatures van organisaties die vrijwilligers zoeken. En het zijn niet alleen vacatures om voor mensen te zorgen, maar ook als u een bestuursfunctie zoekt of liever wat met kinderen doet of van organiseren houdt, vindt u er vele interessante vacatures. Als organisatie is het mogelijk om zelf uw vacature op de vacaturebank te plaatsen. Neemt u hiervoor contact op met Sigma en vraag naar de mogelijkheden. We leggen het u graag uit. Ook is de vacaturebank geschikt voor individuele hulpvragen. Met andere woorden: u bent niet van een organisatie maar u heeft persoonlijk een hulpvraag en zoekt daar een vrijwilliger, een maatje, voor. We informeren u graag over de  mogelijkheden. Vraag er gerust naar.