Workshop ontspanning voor mantelzorgers

7 april 2023

Als mantelzorger zorg je voor een naaste die langdurig ziek is en/of een beperking heeft.  Daar heb je niet voor gekozen, dat overkomt je. Als je wat langer mantelzorger bent, kan er stress ontstaan. Er komt steeds meer bij kijken, en als je niet uitkijkt, kun je zomaar vergeten dat jij er zelf ook nog bent. Dan kun je uit balans raken. Als je dit herkent of wilt voorkomen, dan is de workshop ‘Op weg naar meer ontspanning’ iets voor jou.

In twee bijeenkomsten ga je bedenken en oefenen hoe je het voor jezelf makkelijker kunt maken. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

• Hoe kan je je eigen huishouding met meer ontspanning regelen?
  • Welke activiteiten kósten en welke géven energie?

Er wordt gewerkt met oefeningen uit het boek Klein geluk voor de mantelzorger van Maria Grijpma en Inge Jager. Uiteraard is er ruimte voor (persoonlijke) vragen. De workshopbegeleider is Astrid Krauts, activiteitencoach bij Welzin en zelf al jaren mantelzorger voor haar moeder. Vanuit Sigma is Alie Hooijer aanwezig, consulent mantelzorg in Nijkerk.

Spreekt dit je aan, noteer dan de data in uw agenda: dinsdag 9 en 30 mei in Parochiehuis Sint Jan aan de Holkerstraat 36. De avond begint om 19 uur en eindigt uiterlijk om 21.15 uur.  Er zijn geen kosten aan verbonden. Opgeven kan tot uiterlijk 1 mei via ahooijer@sigma-nijkerk.nl of 033-2474830.