Thema avond “De kwaliteit van luisteren en de waarde van vrijwilligers”

24 augustus 2015

Dinsdagavond 29 september van 19.30 uur tot 21.45 uur bent u van harte welkom bij de lezing: “De kwaliteit van luisteren en de waarde van vrijwilligers”. Deze avond wordt gehouden in De Schakel, Oranjelaan 10 te Nijkerk.

De vragen die centraal staan deze avond:
– Wat maakt dat u als vrijwilliger een meerwaarde heeft in het contact met mensen die eenzaamheid ervaren? Specifiek wordt ingezoomd op de kwaliteit van het luisteren.
– Wat maakt dat luisteren zo krachtig is? En hoe kunnen we ons luisteren verbeteren?

Deze lezing wordt aangeboden in het kader van de Week van de Aandacht, de Nijkerkse variant op de landelijke week tegen eenzaamheid. Als vrijwilliger bent u mogelijk in contact met mensen die alleen zijn of eenzaamheid ervaren. Ter inspiratie bieden wij u een lezing aan van prof. dr. Anne Goossensen. Zij is hoogleraar aan de universiteit voor Humanistiek te Utrecht en doet onderzoek naar ‘de zachte aspecten’ van de zorg.

We zien u graag bij deze inspirerende lezing en moment van gezellig samen zijn!

Graag aanmelden vóór 23 september bij Sigma.