Stage lopen bij Sigma? Pak nu je kans!

24 juli 2019

Doe jij de opleiding Social Work en ben je nog op zoek naar een stageplek? Bij Sigma hebben we nog ruimte voor een 2e jaarstudent! Je gaat als tweedejaars MWD/SPH/Social Work student aan de slag bij het Maatjesproject en het ServicePunt van Sigma. Bij het Maatjesproject worden vrijwilligers en stagiairs ingezet bij hulpvragers in de gemeente Nijkerk. Het gaat hierbij om één op één contact, bij de hulpvrager thuis, met een duidelijk doel voor ogen. Dit kan bijvoorbeeld een vraag zijn van een inwoner die zijn netwerk uit wil breiden. Uitgangspunt is de zelfredzaamheid, eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid van de hulpvrager te stimuleren. Je bezoekt hulpvragers in cliëntsituaties waar je wekelijks een paar uur voor een langere of kortere periode op bezoek gaat.

Het ServicePunt ondersteunt mensen met een beperking bij vrijwilligerswerk. Als stagiaire ben je betrokken bij de zoektocht naar een passende vrijwilligersplek en ondersteun je indien nodig bij het inwerken van de deze vrijwilliger. Je onderhoudt contacten met de vrijwilliger, (eventuele) begeleiders van de vrijwilliger en de vrijwilligersplek. Ook zal je een rol krijgen bij het verzorgen van trainingen, het voorbereiden van evenementen en andere leuke activiteiten.

Kortom: een veelzijdige stage waarin je in aanraking komt met veel verschillende doelgroepen en werkzaamheden. Door de diverse taken en doelgroepen kun jij ontdekken waar jouw interesses en kwaliteiten liggen. Uiteraard krijg je een enthousiaste en professionele stagebegeleider, die jou ondersteunt waar nodig.
Je wordt ingezet voor een periode van minimaal 6 tot 12 maanden voor 4 tot 16 uur per week. Heb je interesse? Neem dan contact op met Marloes van Est via: mvanest@sigma-nijkerk.nl of bel 033-2474830.