PCSO en Sigma zetten handtekening onder nieuw projectplan voor zelfredzaamheid ouderen

22 juni 2021

PCSO (Protestants Christelijke Stichting voor Ouderenhuisvesting) en Sigma zetten hun handtekening onder het “Projectplan 2021-2025”, waarmee ze hun samenwerking continueren voor ondersteuning ten behoeve van oudere inwoners van Nijkerk.
Met een nieuwe subsidie (2021-2025) van PCSO vervolgt Sigma de aanpak om ouderen te ondersteunen om zo lang mogelijk zelfredzaam te zijn en betrokken te blijven bij het sociale en maatschappelijke leven. Dat gebeurt door verbindende activiteiten als de Penvriendenactie, een Blokje Om en diverse ontmoetings- en contactmomenten in de verschillende buurten en wijken van de gemeente Nijkerk.

Hiermee willen PCSO en Sigma de samenwerking tussen alle bestaande oudereninitiatieven bevorderen en versterken. Begin 2016 werden de eerste contacten gelegd tussen PCSO en Sigma om als samenwerkende organisaties middelen te ontwikkelen die aansluiten op de behoefte van oudere inwoners van Nijkerk.