Mantelzorgcafé in Nijkerk van start, komt u ook?

8 november 2018

Maandagmiddag 19 november a.s. organiseert Sigma voor de eerste maal een mantelzorgcafé in Nijkerk. Dit vindt plaats in restaurant Prins Heerlijk aan de Oranjelaan. Sigma heeft samen met Prins Heerlijk het idee uitgewerkt om een keer per maand een mantelzorgcafé in Nijkerk aan te bieden.

Is uw partner gehandicapt of langdurig ziek? Zorgt u voor uw hulpbehoevende ouder(s)? Geeft u intensieve ondersteuning aan familielid, vriend of buur? Dan hoort u bij de grote groep mensen die mantelzorg verlenen. Voor een ander zorgen kan heel bevredigend en liefdevol zijn, maar het kan ook veel energie kosten. Het kan uw rol veranderen; dat u zich vooral verzorger voelt in plaats van partner of dochter. Ook contacten die u heeft met anderen kunnen anders worden. U krijgt de behoefte aan andersoortig contact of u voelt zich soms eenzaam. Veel mantelzorgers zien hun wereld kleiner worden.

Op 19 november zal Petra van der Horst samen met de aanwezige gasten op zoek gaan naar uw behoefte als mantelzorger en hoe u dat voor u zelf kunt organiseren en onderhouden. Petra is eigenaar van Horstconsult en heeft een voorliefde voor zorg en welzijn en voelt zich betrokken bij kwetsbare groepen.

Voelt u zich aangesproken door dit thema: u bent van harte welkom! Noteert u ook vast de datum voor het tweede mantelzorgcafé op maandagmiddag 10 december.

Waar: Restaurant Prins Heerlijk, Oranjelaan 56 (vlakbij het station)
Wanneer: Maandag 19 november a.s.
Tijdstip: 15.00-16.30 uur (inloop vanaf 14.30 uur)

Aanmelden is niet nodig en er zijn geen kosten aan deelname verbonden.