Leerlingen Corlaer College verzetten veel werk!

14 juli 2015

Met 30 graden was het soms zwoegen, maar de leerlingen van het Corlaer College werkte hard door tijdens de maatschappelijke stage dagen op woensdag 1 en donderdag 2 juli. 121 havisten en VWO’ers uit de derde klas van het Corlaer College gingen twee dagen aan de slag in het kader van de maatschappelijke stage. 21 organisaties deden mee aan deze Maatschappelijke stage dagen; zorgorganisaties, basisscholen, sportclubs, de bibliotheek maar ook de gemeente Nijkerk zelf.

Enthousiast en hard gewerkt
Leerlingen zien de maatschappelijke stage als een goede mogelijkheid om de samenleving te helpen en om ervaring op te doen. “Het belang van maatschappelijke stage is dat we wat voor andere mensen doen.” aldus een leerling van het Corlaer College. “Ik vind het fijn om nuttig bezig te zijn” en “Ik wil dingen doen, aan de slag!’, zijn andere gehoorde opmerkingen. Na een heel jaar leren en toetsen maken, zijn de maatschappelijke stage dagen een nuttige en leuke afsluiting van een jaar. De stage aanbieders zijn blij met de vele handjes voor een extra activiteit of om klussen te doen die al langere tijd zijn blijven liggen.

Het Corlaer College en Sigma zetten zich samen in om leerlingen al vroeg kennis te laten maken met vrijwilligerswerk, want jong geleerd is oud gedaan. “Het is belangrijk dat de leerlingen buiten de school iets doen waar ze normaal gesproken misschien niet voor zouden kiezen” aldus Jorine Kroon, stagecoördinator van het Corlaer College.

Meer maatschappelijke stages in Nijkerk
In Nijkerk werken het voortgezet onderwijs en Sigma samen om leerlingen kennis te laten maken met vrijwilligerswerk. Op www.masplein.nl kunnen leerlingen, ouders en non-profit en vrijwilligersorganisaties meer informatie vinden over de maatschappelijke stages in de gemeente Nijkerk. Wil uw organisatie ook een Maatschappelijke Stageplaats aanbieden voor het schooljaar 2015/2016 neem dan contact op met Sigma.