Jonge maatjes gezocht!

18 juni 2021

Ben je jong en sociaal? Heb je een paar uurtjes per maand over?

Het Maatjesproject van Sigma is op zoek naar vrijwilligers tussen de 18 en 40 jaar die zich tijdelijk voor een inwoner uit de gemeente Nijkerk in willen zetten.

Maatjes helpen inwoners uit de gemeente Nijkerk bijvoorbeeld met:

• Laten zien wat er allemaal te doen is in de gemeente
  • Samen onderzoeken hoe iemand anderen kan leren kennen
  • Vertellen over Nederlandse cultuur, taal en gebruiken

De dagen en tijden gaan in overleg met de inwoner. Je kunt iedere week afspreken of bijvoorbeeld om de twee weken. Hoelang en waar, spreek je samen af. Ongeveer zul je je dan tussen de 2 en 4 uur per maand inzetten.

Wat krijg je ervoor terug?

• Een leuke en flexibele vrijwilligersplek met de mogelijkheid om jezelf voor een ander in te zetten
  • Een jaarlijkse vergoeding in de vorm van een bon
  • Indien wenselijk contact met andere vrijwilligers
  • Deskundige begeleiding en je kunt gebruik maken van diverse trainingen en scholing.

Meer informatie of aanmelden? Neem dan contact op met Kris. Dit kan via: kverschuur@sigma-nijkerk.nl of 033-2474830.

Ook op deze site kun je meer lezen over het maatjesproject, klik hier voor meer informatie.

Wij zijn voor verschillende inwoners ook op zoek naar maatjes van alle leeftijden. Bel of mail gerust voor de mogelijkheden of neem een kijkje in de vacaturebank.