Heeft u recht op kwijtschelding?

12 maart 2015

In de maand maart zijn de aanslagen gemeentelijke- en waterschapsbelastingen verstuurd in de gemeente Nijkerk. Heeft u een inkomen op bijstandsniveau dan is er misschien recht op kwijtschelding. Sigma kan helpen om dit aan te vragen. Voor meer informatie hierover kunt u langskomen op het spreekuur van Formulierenhulp, iedere dinsdag van 9.00- 11.00 uur op de Oosterstraat 7 in Nijkerk. Ook kan er contact opgenomen worden met Karin Duijst via 033-2474830 of kduijst@sigma-nijkerk.nl.

Samen wordt er bekeken of er mogelijk recht is op kwijtschelding. Is dat het geval dan kunnen we de aanvraag digitaal invullen (als u in het bezit bent van een DigiD). Heeft u deze niet dan kan er een papieren kwijtscheldingsformulier worden aangevraagd.

Voor de aanvraag zijn de volgende papieren noodzakelijk, voor zover deze van toepassing zijn op de situatie: de aanslag gemeentelijke belastingen van GBLT, afschriften van de laatste drie maanden van alle bank-, giro- en/of spaarrekening(en), gegevens van de auto, waaronder kentekenbewijs deel I en II, huurspecificatie, beschikking huur- en zorgtoeslag 2015,  het meest recente maandoverzicht van uw loon, pensioen of uitkering, een overzicht waaruit blijkt wat u aan vakantiegeld ontvangt, beschikking heffingskortingen belastingdienst 2015, polis zorgverzekering 2015, overzicht schulden en de DigiD code.