Campagne ‘Aandacht voor Eenzaamheid’ van start

14 juli 2020

Op woensdag 15 juli gaat de campagne Aandacht voor Eenzaamheid van start in de gemeente Nijkerk. Een onderwerp, dat door corona, misschien wel actueler is dan ooit.

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt? Of wat kun je voor iemand anders doen, die eenzaam is. En…. Hoe kun je eenzaamheid voorkomen? Door middel van verschillende acties wil de werkgroep Aandacht voor Eenzaamheid dit onderwerp onder de aandacht brengen.

Daarom ontvang je deze week bij de Stad Nijkerk een folder, met tips en mogelijkheden voor hulp en meer informatie.

Wethouder Harke Dijksterhuis van de gemeente Nijkerk nam de eerste flyer in ontvangst. De flyer werd aangeboden door Annemieke Gerrits van Sigma.

Wil je meer informatie over eenzaamheid of wil je helpen het onderwerp onder de aandacht te brengen? Kijk dan op de website: www.sigma-nijkerk.nl/eenzaamheid. Je kunt ook bellen naar 033-2474830.

In de werkgroep Aandacht voor Eenzaamheid zetten verschillende maatschappelijke organisaties zich samen in tegen eenzaamheid, waaronder InteraktContour, ’s Heeren Loo, Beweging 3.0, de Unie van Vrijwilligers, Jeugd en Jongerenwerk, Amaris Arkemheen, de gemeente, de Hulpdienst Hoevelaken, het Gebiedsteam, Accent Praktijkonderwijs, de Bibliotheek en Sigma.