Week van de Jonge Mantelzorger

24 mei 2019

Van 3 t/m 9 juni is de landelijke Week van de Jonge Mantelzorger.

Zorg jij voor een familielid die hulp nodig heeft? Zoals bijvoorbeeld een zieke ouder of een broer of zus met een verstandelijke of lichamelijke beperking of bijvoorbeeld autisme. De zorg en aandacht die dit van jou vraagt, heeft invloed op jouw leven; je houdt soms weinig tijd over voor andere dingen.

Daarom wil Sigma jou, als jonge mantelzorger, deze week in het zonnetje zetten. Dit doet Sigma door samen met Jeugd- en Jongerenwerk Chill-Out een aantal extra (gratis) activiteiten te organiseren in deze week:

Wat: gezellige inloopavond met hapjes, spelletjes en games, muziek of film
Wanneer: woensdag 5 juni
Tijd: 19.00-22.00 uur
Voor wie: jonge mantelzorgers tussen de 12 en 23  jaar
Waar: Jongerencentrum Chill-Out, Watergoorweg 42A, Nijkerk
Aanmelden: niet nodig, kom gewoon

Wat: Pannenkoek-bakmiddag (gesponsord door De Waegh)
Wanneer: donderdag 6 juni
Tijd: 16.30-18.30 uur
Voor wie: jonge mantelzorgers tussen de 8 en 12 jaar
Waar: Pannenkoekenrestaurant De Waegh, Plein 2C Nijkerk
Aanmelden: via Sigma tot 4 juni op 033-2474830 of iypma@sigma-nijkerk.nl

Ook na deze week blijft er aandacht nodig voor jou.
Op woensdagavond 26 juni is er een volgende inloopavond van 20.00-22.00 uur voor jonge mantelzorgers van 15-23 jaar. Dit is weer bij Chill-Out en aanmelden hoeft niet.

Natuurlijk kun jij altijd met jouw vragen terecht bij Sigma of voor activiteiten bij  Chill-out.

Twijfel je nog of dit iets voor jou is? Kom gewoon eens langs of geef je op voor het pannenkoeken bakken. Je bent van harte welkom!
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sigma: 033-2474830.