Laat niemand binnen! Wat ze ook verzinnen!

5 januari 2018

Woensdag 24 januari 2018 wordt een informatieavond gehouden voor senioren over babbeltrucs. U krijgt informatie van de wijkagenten en situaties worden in scene gezet door lokale acteurs. Hoe herkent u een babbeltruc aan de deur en wat kunt u zelf doen? En hoe wordt u door criminelen benaderd via telefoon of internet en herkent u deze situaties?
De avond staat onder leiding van Bert de Graaf. U bent welkom vanaf 19.30 uur in het gebouw &Entree, Frieswijkstraat 97 in Nijkerk. Het programma is van 20.00 tot ongeveer 21.30 uur. Graag aanmelden , uiterlijk maandag 22 januari a.s. bij Sigma op telefoonnummer 033-2474830 of mailen naar info@sigma-nijkerk.nl.

In toenemende mate worden ouderen aan de deur benaderd door onbekenden met het doel om te worden binnen gelaten. Met een logisch verhaal is dat het afgelopen jaar in Nijkerk 10 keer gelukt. Dat zijn alleen de situaties die bekend zijn bij de politie, maar alle pogingen om binnen te komen of pogingen die zijn mislukt zijn vele keren meer en worden vaak niet gemeld. Voor slachtoffers van babbeltrucs is het leed groot. Het herkennen van babbeltrucs en je er tegen wapenen is daarom van groot belang.

Mocht u vervoer nodig hebben dan kunt u bellen met de UVV ( uiterlijk maandag 22 januari tussen 9.00 en 11.00 uur) op nummer 033-2460115. De kosten voor het vervoer zijn 5 euro voor een retour. De avond wordt georganiseerd door de wijkagenten in samenwerking met de UVV, PCOB en Sigma.