Ontmoetingsavond voor vrijwilligers met statushouders

18 mei 2016

Naar aanleiding van de succesvolle thema avond interculturele verschillen van vorig jaar, organiseert Sigma in samenwerking met Vluchtelingenwerk en de Bibliotheek een ontmoetingsavond voor statushouders en vrijwilligers. Voor deze avond hebben we een aantal statushouders uitgenodigd om te vertellen over hun ervaringen als nieuwe inwoners van gemeente Nijkerk. Graag willen zij deel uit maken van de Nijkerkse samenleving en zijn nu bezig om de Nederlandse taal en gewoontes te leren. Ook vinden zij het leuk om Nijkerkers te leren kennen, door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te doen.

Maar waar lopen ze tegenaan, waar hebben ze nog behoefte aan?

Tijdens deze avond zullen ook medewerkers van Vluchtelingenwerk en Taalhuis Nijkerk iets vertellen over hun inspanningen voor de nieuwe inwoners van Nijkerk. Aansluitend zal er aan het einde van de avond nog gelegenheid zijn om onder het genot van een (intercultureel) hapje en drankje met elkaar na te praten.

Locatie                                                             Datum en tijd
&/entree                                                         Maandag 13 juni 2016
Frieswijkstraat 99                                     Inloop vanaf 19.00 uur
3861 BK Nijkerk                                        Programma: 19.30 – 21.30 uur

Aanmelden
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door uiterlijk 9 juni een e-mail te sturen naar info@sigma-nijkerk.nl.  Voor meer informatie over deze avond kunt u contact opnemen met Wendy van Wee, 033-2474830.