Mantelzorgwaardering 2016

7 oktober 2016

Partners, familieleden of vrienden die lange tijd voor een naaste zorgen, komen in aanmerking voor de mantelzorgwaardering van de gemeente Nijkerk. Met deze regeling wil de gemeente mantelzorgers die intensief voor iemand uit hun omgeving zorgen, waarderen en erkennen voor hun inzet.

Voorwaarden en criteria
Om in aanmerking te komen voor de cadeaubon moet men langer dan drie maanden en meer dan acht uur per week onbetaalde zorgtaken verrichten aan iemand woonachtig in de gemeente Nijkerk. Het kan om veel verschillende zorg gaan zoals persoonlijke verzorging (wassen, kleden, eten geven), vervoer en doktersbezoeken, maar ook huishoudelijke en administratieve taken.

Aanvragen?
Het formulier voor het aanvragen van de mantelzorgwaardering kunt u digitaal invullen, of opvragen via telefoonnummer (033) 247 4830 of e-mail adres mantelzorg@sigma-nijkerk.nl. U kunt de aanvraag tot uiterlijk 2 december 2016 indienen. Voor jongeren van 8 tot 18 jaar is er, net als voorgaande jaren, de bioscoopbonnenactie. Hierover binnenkort meer.