Maatschappelijke stages voortgezet

11 april 2017

7 april 2017, De Stad Nijkerk – Met de inzet van de jongeren wordt de komende vier jaar ongeveer 66.000 uur aan vrijwilligerswerk gedaan in gemeente Nijkerk. Op donderdag 6 april vond de ondertekening plaats van het nieuwe convenant Maatschappelijke Stage voor de periode 2017 tot 2020, in Accent Praktijkonderwijs.

Met deze overeenkomst nemen de lokale voortgezet onderwijsinstellingen (Corlaer College, Groenhorst en Accent Praktijkonderwijs) en Sigma voor samen te werken wat betreft de maatschappelijke stages en jongerenparticipatie. Het doel van maatschappelijke stage is jongeren kennis te laten maken met het doen van vrijwilligerswerk en onbetaalde bijdrage leveren aan de samenleving. Leerlingen komen door de maatschappelijke stage in aanraking met een kant van de maatschappij waar ze anders misschien niet mee in aanraking zouden komen. Dit moet de sociale vaardigheden van de jongeren vergroten en ook hun zelfvertrouwen. Zowel voor leerlingen, scholen, de maatschappij én de stagebieders kan de maatschappelijke stage positief uitpakken, een win-win situatie. Namens de gemeente Nijkerk sprak wethouder Nadya Aboyaakoub met enthousiasme over deze samenwerking en gaf aan deze te ondersteunen.

Foto: Harry Koelewijn