Belastingproject

Belastingproject

Sigma zal, ook dit jaar, in samenwerking met de Bibliotheek Nijkerk hulp bieden bij de aangifte inkomstenbelasting in de maanden maart en april 2024. Inwoners uit de gemeente Nijkerk, die drempels ervaren met het doen van de belastingaangifte, kunnen een beroep doen op deze hulp. De geboden hulp is kosteloos.

De Bibliotheek

Kun je zelfstandig aangifte doen, maar heb je zelf geen computer? Dan kun je voor de aangifte terecht in de Bibliotheek in Nijkerk en Hoevelaken. De Bibliotheek stelt kosteloos computers en een printer beschikbaar voor inwoners. Je kunt zich hiervoor melden bij een medewerker van de Bibliotheek.

Sigma

Heb je hulp nodig bij het invullen van de aangifte, dan kun je contact met ons opnemen. Een getrainde vrijwilliger vult het digitale belastingformulier samen met jou in. Aan deze hulp zijn een aantal voorwaarden verbonden:

• Er worden inkomensgrenzen gehanteerd. Voor een enkelvoudige aangifte mag het inkomen niet hoger dan €27.500,- bruto zijn en voor fiscale partners geldt de grens van €37.500,-
  • Je bent inwoner van de gemeente Nijkerk
  • Er is geen sprake van een lidmaatschap van een ouderenbond of een vakbond
  • Er is geen sprake van een eigen onderneming of zzp- er
  • Er is geen tot weinig vermogen
  • De aangifte kan digitaal verzorgd worden
  • De aangiftes worden in de bibliotheek Nijkerk ingevuld. Het moet  dan ook mogelijk zijn om hier te komen
  • Jouw aangifte kan gedaan worden in de maanden maart en april 2024
  • Mocht de aangifte te moeilijk zijn dan zijn, dan zijn we genoodzaakt je door te verwijzen

Wil je hiervan gebruik maken? Neem dan contact op voor een afspraak.

Ben je gepensioneerd en lid van een ouderenbond, dan kun je de aangifte tegen een geringe vergoeding door één van de Belasting Invul Hulpen laten verzorgen (ze komen bij je aan huis). Ook aspirant leden kunnen gebruik maken van deze service. De coördinator van de ouderenbonden is: Wout van de Kleut. Hij is te bereiken via het telefoonnummer: 033-2534808 / 06-21970531 of e-mailadres: kleut078@kpnmail.nl.

Voldoe je niet aan de voorwaarden, maar wil je wel graag weten waar je terecht kan? Klik dan hier voor een overzicht van opties in Nijkerk.

';